FANDOM

Orc shaman

Orkas šamanas

Šamanai yra mišri klasė - tai gydytojai, artimos ir tolimos žalos darytojai. Todėl ši klasė laikoma viena iš lanksčiausių ir labiausiai prisitaikančių klasių žaidime. Jie sukurti sustiprinti visas grupės dalis, nors patys nėra susitelkę į nė vieną žaidimo pusę. Priklausomai nuo to, kaip žaidėjai skirsto savo veikėjo talento taškus, jie gali specializuotis puolimo burtuose, artimos žalos daryme arba gydyme. Jų pagrindiniai buff'ai yra suteikiami per stacionarius totemus. Pastatyti ant žemės, jie suteikia įvairių sustiprinimų grupės nariams arba puola priešus 30-50 jardų (priklauso nuo totemo) spinduliu.

Kilmė Redaguoti

Šamanai yra genčių ir klanų dvasiniai aiškiaregiai. Šie gabūs gydytojai gali matyti dvasių pasaulį ir bendrauti su padarais, nematomais normalių būtybių akiai. Jie yra apsupti ateities vizijų, kuriomis naudojasi vedant savo žmones per sunkius laikus. Nors iš pirmo žvilgsnio šamanas gali atrodyti išmintingas ir ramus, jis yra grėsmingas priešininkas: jo įsiūtis toks pat nuožmus kaip tų, kurie turi ryšį su Amžinaisiais ar pačia gamta.

Istorija Redaguoti

Šamanizmas egzistavo nuo tada, kai mąstančios rasės pirmąkart atrado Žemės, Oro, Ugnies ir Vandens elementų galias. Draenore - dabar suskilusiame Outlande - orkai buvo šamanistiški; Azerothe troliai ir taurai taip pat buvo šamanistiški. Nors šamanizmas Azerothe klestėjo ir tebėra išlikęs iki dabar, Draenore jis išnyko didžiojo hordos persikėlimo į Azerothą per Tamsųjį Portalą metu. Vieni stipriausių ir tuo pačiu blogiausių orkų yra buvę šamanais: Zuluhed the Whacked, Ner'zhul bei Gul'dan. Tačiau Kil'jaeden'as, dabartinis Degančio Legiono lyderis, sutrikdė šamanų ryšį su jų dvasiomis šventajame Oshu'gun'o kalne, ir, perėmęs šamanų protėvių išvaizdą, įtikino juos (šamanai turėjo daug politinės įtakos orkų kultūroje) kad Draenei yra jų priešai. Viena po kitos ėjusios Draenei grupių žudynės supykdė dvasias, kurios galiausiai nebeteikė šamanams savo galių.

Viskas buvo parengta perėjimui.

Atkirsti nuo savo elementinių galių, buvę šamanai atsigręžė į efektyvesnes ir meistriškesnes Degančio Legiono galias ir tapo warlokais. Nors daugelis dar bandė kabintis į savo šaknis, tai buvo nebeįmanoma. Net Drek'Thar'as buvo įtrauktas tamsiosios magijos, bet vėliau jis to gailėjosi ir iki šiandien neatleidžia sau demoniško poveikio priėmimo, kuris vargina jį ir visą orkų rasę iki šiol. Ner'zhul'as buvo warlokas, kuris sukūrė portalus iš Draenoro į daugelį kitų pasaulių. Šie portalai suskaldė Draenorą taip sukurdami nuniokotą Outlandą.Jis gailėjosi, bet buvo sugrąžintas atgal Kil'jaedeno, kuris pažadėjo jam nesibaigiantį gyvenimą kenčiant skausmą ir kančias, jei jis netarnaus Legionui. Ner'zhulas priėmė antrą šansą tarnauti Legionui ir buvo paverstas į galingąjį Lich King - pirmąjį ir galingiausią iš antros mirties riterių kartos - kuris šiuo metu egzistuoja Artho Manethilo kūne.

Šamanizmas tarp orkų buvo beveik išnykęs, bet tam sutrukdė Thrall'as, mirusio Durotan'o sūnus, būsimasis Frostwolf klano vadas. Jis perėmė ordos karo vado pareigas ir įvedė naują šamanizmo erą, išlaisvinant įkalintuosius orkus ir uždraudžiant Degančio legiono tamsiąją magiją. Ikalinimo stovyklų metu šamanu paniekinamai buvo vadinamas tas, kuris pasakojo fantastiškas ir neįtikėtinas istorijas. Šamanizmas dabar yra pačiame pakilime, kadangi orda yra vedama stiprių galių šamano naujojoje orkų karalystėje Durotare.

Apžvalga Redaguoti

Šamanų klasė iš pradžių tebuvo prieinama trims Hordos rasėms: taurams, orkams ir troliams. Sukurta atsverti paladinams, šamanų klasė anksčiau buvo negalima Aljansui. Buvo sakoma, kad tai sukėlė daug sunkumų dėl abiejų klasių tobulinimo, kadangi jos turėjo būti subalansuotos viena prieš kitą. Papildinio The Burning Crusade išleidimas pristatė šamanus Aljansui per Draenei, o Horda gavo priėjimą prie Kraujo elfų paladinų, ir taip leido tobulinti abi klases nepriklausomai.

Grupėse šamanai gali būti vieni naudingiausių nepagrindinių narių: jie gali pridėti kitiems galingų buffų (naudojant totemus ir skydus) bei gydyti arba žaloti kartu su kitomis, labiau specializuotomis klasėmis. Šamanai geba prisikelti patys kas 30 minučių (naudojant talentų taškus gali būti sumažinta iki 15 minučių) naudojant Reincarnation sugebėjimą. Jis kartu su gebėjimu prikelti kitus žaidėjus padaru šią klasę labai naudingą per raidus.

Iš pradžių buvo numatyta, kad šamanai galėtų būti tankais (priimti žalą) per Enhancement talentų medį. Vis dėlto, plokštelinių šarvų trūkumas ir įvairūs pakeitimai padaryti talentų medžiams per ilgą laiką iškeitė šią galimybę gydymo ir žalos darymo sąskaita. Nors dauguma šamanų gali būti pakankamais tankais požemiuose iki 60 lygio, nepaisant jų gydymo sugebėjimų aukštesnio lygio vietovėms reikėtų tankų su stipresne gynyba ir patiriamos žalos sumažinimu.

Draenei Shaman

Draenei šamanas

Įžymūs šamanai Redaguoti

Šamanų organizacijos Redaguoti

Talentų medžiai Redaguoti

Elemental Redaguoti

Elemental (elementų) talentų medis fokusuojasi šamano puolimo burtuose. Jis sumažina būrimo laiką ir manos išlaidas tuo pačiu padidinant burtų žalą ir kritinio smūgio šansus. Vieni naudingiausių sugebėjimų šiame medyje yra Elemental Mastery ir Totem of Wrath. Elemental Mastery (ištobulinti reikia 31 talentų taško, 40 lygio) - tai savaiminis buff'as, naudojamas kas tris minutes, suteikiantis Šalčio (Frost), Ugnies (Fire), ir Gamtos (Nature) burtams 15% pagreitėjimą 15 sekundžių bei leidžiantis pirmajam šių tipų burtui būti panaudojamam akimirksniu. Totem of Wrath (ištobulinti reikia 41 taško, 50 lygio) padidina visos grupės burtų galią (spell power) ir kritinį šansą prieš aplink esančius priešus.

Apibendrinant, Elemental geriausiai tinka šamanams, kurie nori maksimaliai padidinti savo tolimą žalą. Raiduose elementiniai šamanai yra vidutinio naudingumo klasė, taigi rasti vietą raido grupėje gali būti kiek sudėtingiau. 5 žaidėjų požemiuose (instance) ir atsitiktinai surinktose grupėse toks šamanas atneša didelį lankstumą ir daug žalos, buff'us bei gydymą.

Enhancement Redaguoti

Leisdamas talentų taškus Enhancement medyje šamanas žymiai padidina savo artimą žalą. Tai labai patrauklus medis mažesnio lygio žaidėjams kadangi artimos žalos darymas nekainuoja manos. 40 lygyje galima išmokti Dual Wield sugebėjimą, kuris, kartu su galingu Windfury Weapon buff'o daroma žala, nusileidžia tik vagims ir Retribution paladinams. Kartu su sugebėjimu Feral Spirit (ištobulinti reikia 51 talentų taško) tokie šamanai gali greitai sunaikinti mažas priešu grupes kovojant pavieniui arba pridėti daug žalos raiduose.

Enhancement šamanai turi didžiausią žalos darymo potencialą iš kitų medžių. Raiduose jie labai reikalingi dėl savo buff'ų kitiems artimiems žalotojams. Tik per PvP jie turi problemų su išlikimu (palyginus su plokštinius šarvus dėvinčiomis klasėmis ir vagimis) ir jautrumu spąstų efektams.

Restoration Redaguoti

Restoration talentų medis fokusuojasi į šamano gydančius sugebėjimus - jis sumažina būrimo laiką ir manos kainą tuo pačiu padidindamas burtų efektyvumą. Šamanai su tokiais talentais tinka bet kokiai gydymo situacijai žaidime. Be to, jie turi potencialo būti viso raido gydytojais turėdami geriausią kelių taikinių gydymo burtą žaidime (Chain Heal) bei įvairių naudingų priedų (kaip manos atkūrimas Mana Tide Totem). Earth Shield (ištobulinti reikia 41 taško, 50 lygio) veikia kaip labai efektyvus gydymas per laiką su ilga trukme. 51 taško talentas Riptide suteikia šamanui akimirksniu naudojamą gydymą bei gydymą per laiką.

Šis talentų medis labai naudingas PvP ir grupės PvE, vienintelis trūkumas yra nedidelė daroma žala, taigi žaisti vienam yra sudėtinga. Mainais į tai, Restoration šamanas beveik nemiršta darydamas užduotis ar kovodamas vienas.

Amunicija Redaguoti

Šamanai dėvi odinius šarvus iki 40 lygio, kuomet jie išmoksta nešioti grandininius šarvus. Dėl to daugelis šamanų išmoksta odadirbio (leatherworking) profesiją ir gali pagaminti keletą grandininių šarvų tuo metu, kai gauna sugebėjimą juos vilkėti. Be to, Drakono žvynų (Dragonscale) odadirbystė gali pagaminti keletą grandininių šarvų kurių savybės yra labai naudingos šiai klasei.

Šamanai iš pradžių moka naudotis vienarankėmis kuokomis ir skydais arba lazdomis. Aplankius trenerį galima išmokti naudotis durklais, kumščių ginklais, vienarankiais kirviais ir dvirankėmis kuokomis bei kirviais. Enhancement šamanai gali turėti du ginklus.

Apie Wikia tinklą

Atsitiktinis Wiki